Gode råd til branding på sociale medier

Image og autenticitet spiller i dag en stor rolle på sociale medier. Jo bedre omtale du har, desto mere har kunder lyst til at handle ved dit brand. Men hvordan brander man sit brand på sociale medier, og hvilke parametre er der at tage hensyn til? Kunder i dag efterspørger i høj grad personificering. De vil ikke bare se dine produkter eller dine services: De vil se hvem du er, hvad du kan tilbyde, og hvad du står for. Derfor har vi samlet nogle gode råd til, hvordan du bedst muligt brander dig på sociale medier:

  1. Tænk dig om, før du lægger noget op

Hvad du poster på dine personlige sociale medie-platforme kan faktisk påvirke den måde, dit publikum ser dit brand på. Tænk dig derfor godt om, hvordan problemstillinger i forbindelse med emner som religion, politik eller køn, kan påvirke din kunderelation og dine leverandører.

 

  1. Vær autentiske

Vis dit publikum hvem I er som brand, og hvad der foregår bag jeres logo. På denne måde kan du også nemmere få dem til at relatere til dit brand.

Lav f.eks. videoer, som viser dine medarbejdere, ”behind the scenes” af jeres dag på kontoret eller tag billeder af arrangementer I holder. Mange kan nemlig lettere forholde sig til en person bag end selve produktet. På denne måde skaber du også tillid.

 

  1. Sæt realistiske forventninger

Sociale medier kan alene ikke øge din omsætning. Det kan sagtens hjælpe dig med at skabe mere brand awareness og være med til, at dit brand får mere opmærksomhed, men i sidste ende skal du også huske på kvaliteten af dine produkter, og hvilken service du yder til dine kunder.

 

  1. Skriv målrettet content

Husk på hvem din målgruppe er, og hvordan du formidler tekster til dem. Du skal altid udarbejde tekster, der passer til din målgruppe, så de ikke misforstår, hvad du prøver at fortælle dem. Du skal også tænke på, at det ikke er alle former for sociale medier, der måske passer lige nøjagtigt din målgruppe.

 

  1. Personificer din markedsføring

I forbindelse med at være autentisk og vedligeholde din kunderelation, er det en god idé at personificere din markedsføring direkte til den enkelte kunde. Det vil sige, at du f.eks. kan skræddersy specielle tilbud til netop deres unikke interesser eller behov. På denne måde får de en følelse af, at du ikke bare er et brand, som prøver at sælge en masse produkter, men faktisk er et brand, som interesserer sig for sine kunder.

 

Disse ovenstående råd kan muligvis hjælpe dig godt på vej til at fange din målgruppe på et mere personligt niveau. Er du stadig i tvivl, eller har du brug for hjælp til din markedsføring på sociale medier? Så står vi til rådighed! Kontakt os her