20. september 2022

Tag LinkedIn til nye højder

Kategori: Linkedin, Linkedin

Christinna Hansen
Online projektleder
banner for blog

LinkedIn er en digital platform, som skal være med til at sætte arbejdspladsen og erhvervslivet på de sociale medier. Især de seneste år har platformen stormet frem med både employer branding, rekruttering og B2B samt B2C salg. Det er altså blevet en platform med utroligt meget potentiale for de fleste typer virksomheder. Herunder har vi samlet lidt om, hvad LinkedIn kan bruges til, og hvad der trender lige nu.

Kend brugertyperne på LinkedIn

Det er meget forskelligt, hvordan brugerne benytter sig af de forskellige muligheder på LinkedIn. Nogle bruger siden til at lure på mulige arbejdspladser, kigge efter konkurrerende arbejdspladser eller til at synliggøre sig selv, mens andre poster historier og episoder fra arbejdslivet. Det betyder, at LinkedIn er en platform med rigtigt mange ansigter, og det gør den meget spændende for virksomheder og organisationer.

Ifølge nye tal har LinkedIn mere end 2 millioner danske brugere. Det er derfor vigtigt at kende sin målgruppe på LinkedIn inden, at man går i gang med at publicere indhold. Her er det altid oplagt at kigge nærmere på konkurrenter og lignende virksomheder for at se, hvad der fungerer for andre og så komme det ind i nogle rammer, der fungerer for dit feed og din organisation.

Mulighederne på LinkedIn

Som så meget andet, når det kommer til sociale medier, er det vigtigt at vide, hvad man ønsker at bruge LinkedIn til. Er det at få nye kunder? At informere eksisterende kunder? Tiltrække ny arbejdskraft? Eller som en platform for egne medarbejdere til at samles om det fælles formål?

Mange af de ovenstående muligheder kan kombineres, men det er meget individuelt, hvad der giver mest mening for den enkelte virksomhed. Derfor er det vigtigt at sætte sig én eller to målsætninger med indsatsen på LinkedIn. Det kan være, at du står midt i at skulle finde nye praktikanter eller elever: Hvorfor ikke få de nuværende til at fortælle om arbejdsgangene, vise lidt af, hvad arbejdspladsen kan og så slutte af med et praktikopslag? Det er en yderst effektiv måde at finde nye kollegaer på.

Find din stemme på LinkedIn

Tone-of-voice begrebet dækker over, hvilket sprog din virksomhed bruger på sine sociale medier. En af de vigtigste definitioner af tone-of-voice begrebet er, at det er ikke, hvad du siger, men hvordan du siger det. Det handler altså i virkeligheden lidt om, hvordan man vælger at vinkle sin sætning og dermed også budskabet. Det kan være, at du har en humoristisk tilgang til at vise virksomheden som arbejdsplads, så jeres kunder kan lære jer bedre at kende. Det kan være fra det helt formelle ”de og dem” til det mere kammeratlige ”du må ha’ en dejli’ dag”. Den strategi kan du sagtens overføre til LinkedIn, men dog skal der tanke på dit publikum. Da LinkedIn er en erhvervsbaseret platform, så er det vigtigt at udstråle professionalitet – og det kan man sagtens gøre i et kammeratligt sprog.

Potentialet i LinkedIn

LinkedIns side ligner på mange måder Facebook i et professionelt øjemed. Netop den betragtning er vigtig at tage med, når man vil starte op på LinkedIn.  

De typer indhold, der især hitter på LinkedIn i øjeblikket er:

Blog-opslag: Et link til et spændende blogopslag, som enten omhandler din virksomhed, jeres formål eller en kundes oplevelser med jer.

Tredjepartsindhold: Del andres indhold. Bliver der sagt noget vigtigt om branchen, deler dine medarbejdere ud af deres erfaring? Del det!

Korte videoer om jer: Vis lidt af hverdagen bag den polerede facade. Det er med til at skabe interesse for jeres felt.

Flotte illustrationer: Vil du gerne fortælle om noget nyt og spændende? Så illustrér det! Det er med til at fastholde opmærksomheden længere, og så er det nemt for den enkelte at læse og forholde sig til.

Det vil altså sige, at det er de opslag, der lige kræver lidt ekstra. Det skal både tilrettelægges og eksekveres ordentligt med gode billeder og et fængende skriv. Skal vi hjælpe dig til at finde din stemme på LinkedIn? Så tag kontakt til os her og lad os hjælpe din virksomhed på LinkedIn.

Skal vi tage en snak sammen?

Er du lun på tanken om at lade os stå for din online markedsføring, så tøv endelig ikke med at kontakte os.

Det er helt uforpligtende. Vi er altid klar til at tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt omend det omhandler annoncering, SEO eller din online visuelle identitet.

Læs også vores andre indlæg

Instagram
Læsetid: 5 min

Instagram Stories – dine muligheder er mange

Christinna Hansen

Online projektleder

Content
Læsetid: 9 min

Ram din målgruppe

Christinna Hansen

Online projektleder

Content
Læsetid: 11 min

Udnyt neuromarketing i din markedsføring

Christinna Hansen

Online projektleder

Hvad kan vi hjælpe med?

Rejs med os

Tak fordi du vil snakke med os

Vi sørger for at vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Tag du bare en kop kaffe mens du venter