Hvornår opdaterede du sidst indholdet på din hjemmeside? Læs med, og få en håndsrækning til, hvordan du undgår old content.

Forretningen kører, og du skænker ikke din hjemmeside de store tanker, for den er der jo bare – som den skal være. Men sandheden er, at det burde du. For det første er meget indhold periodebestemt, for det andet registrer Google eller din kunder ikke ny aktivitet på din side, hvis der ikke løbende kommer nyt indhold på den, og det svækker dit image og din aktivitetsgrad på siden.

Når dine tekster forældes

Hvis vi tager udgangspunkt i scenarie et, så er faldgruppen her din troværdighed. Der er ikke noget, der virker mere uprofessionelt end at klikke sig ind på en hjemmeside og finde brochure eller kataloger, der ikke er opdateret. Eller en beskrivelse af, hvor mange år virksomheden har eksisteret, og det så viser sig, at tallet er 5 år for gammelt, og at der burde stå ”vores 20 år på markedet” i stedet for 15.

Ukorrekte facts skaber et dårligt første håndsindtryk og virker mest af alt bare sjusket. Ved blot at skrive ”eksisteret siden 1989” i stedet for ”eksisteret i 27 år”, har du hjulpet dig selv ret godt på vej, da først nævnte aldrig vil ændre sig – det vil sidst nævnte. Ved blot at opdaterer dine tekster løbende, undgår du endvidere, at de forældes.

Derfor straffes du for old content

Det andet scenarie, som nævnes i indledningen, omhandler hvorvidt der kommer ny aktivitet på din side. Hvis du ikke opdaterer dit indhold, sker det af gode grunde ikke.

Ulempen herved er to ting:

1. Dine besøgende kommer ikke ind på en opdateret side, og den kan dermed virke passiv, hvilket kan resulterer i, at de ikke vender tilbage til siden eller bruger særlig meget tid på siden.

2. Google registrerer ikke ny aktivitet på din side, og algoritmerne fanger dermed ikke nyt indhold, som kan forbedre din placering i de organiske søgninger.

Begge problemstillinger stiller dig dårligt i forhold til brandingværdi og potentielt salg.

Vil du gerne vide mere om Googles håndtering af dit content, så læs seneste indlæg om SEO.

Sådan kommer du ud af suppedasen

Måden at løse problemet på er simpel: Opdater din hjemmesides content/indhold løbende, således den er troværdig og tidsinteressant at besøge.

Blogs, nyheder, cases eller moduler lignede kan være en idé at implementere, således din hjemmeside løbende får nyt indhold ind på siden, der er virksomhedsrelateret.

En anden idé er, at du løbende sørger for at opdaterer de lidt mere statiske tekster, du har på din side. Forny fortællingen om dit firma, implementer nye links, tilpas produktsortimentet – kort og kort: Tilføre lidt nyt løbende, så du slipper for at ende på side 4 eller værre i Google søgningerne.

Få hjælp, så det bliver gjort

Med ovenstående viden ved du nu, hvordan du ikke ender i dødsfælden – men får du gjort, hvad der skal til for ikke at ende der? Hos Graphic House hjælper vi dig gerne med at få opdateret dit content.

Vi tilbyder udvalgte ydelser, der er skræddersyet til vores kunders behov. Essen er kort og godt, at du får en fast ydelse til en fast lav pris hver måned. Ydelsen kunne i dette tilfælde være at sørge for løbende nyheder til siden, opdatering af cases og halvårlig opdatering af statisk tekst.

Vil du gerne vide mere om ydelserne hos Graphic House, er du velkommen til at kontakte os, så fortæller vi gerne mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

God fornøjelse med dit content!