Gør brug af et effektivt markedsføringsmiddel til at fange din målgruppe

Display Ads

Du har helt sikkert set dem før. Display Ads er en annonceform, der pryder rigtigt mange forskelligartede hjemmesider. Det kan være som et banner i toppen, en tekstannonce i en artikel eller måske som et banner midt på siden, når du læser et blogindlæg. Annoncerne kan være et yderst effektivt markedsføringsmiddel, hvis blot det bruges korrekt.

Fang din målgruppe

Når man laver kampagner med Display Ads, er det en yderst effektiv måde at nå sin målgruppe på. Det skyldes, at segmenteringen i Googles systemer kan specificeres i en meget detaljerig grad, så du kun rammer de mennesker, som du ønsker at ramme. Det er altså ikke som at skyde med spredehagl for at håbe på at ramme rigtigt, men tværtimod et meget præcist værktøj til at nå sin målgruppe.

Når man taler om displaykampagner, så kan man målrette annoncerne meget præcist. Det skyldes, at Google både benytter sig af demografi, interesser, geografi, nøgleord og flere andre parametre, som man kan skrue op eller ned på. Det sikrer, at du ikke rammer mennesker, der ikke er interesseret i din virksomhed eller produkter. Vi anbefaler derfor at bruge display annoncer til at tiltrække potentielle kunder eller trække tidligere kunder tilbage til din hjemmeside.

Iøjnefaldende annoncer

Vi kan ikke blot hjælpe dig med at sætte dine Display Ads op, så du rammer den rigtige målgruppe. En af vores ekspertiser her i Graphic House er også at sætte annoncer op, som modtageren har lyst til at interagere med. Vores store erfaring med grafisk design kan bidrage til, at endnu flere klikker ind på din annonce. Det gør vi ud fra følgende kriterier:

Responsivt design – Det er utroligt vigtigt, at annoncen kan tilpasse sig flere formater. Det skyldes, at Google Ads vises i mange forskellige mål og størrelsesforhold. Et responsivt design har den betydning, at annoncen netop kan ændre sig, så den passer ind i langt de fleste mål. Et typisk eksempel er, at annoncen skal kunne ses på en computerskærm såvel som en mobilskærm. Det kræver altså, at annoncen har en stor alsidighed, som vi er stolte af at kunne tilbyde her i Graphic House.

Fængende budskab – Modtageren skal straks vide, hvad du vil med din annonce. Derfor er det også utroligt vigtigt at have fokus på et fængende budskab. På den måde fanger du modtageren med det samme, fordi du allerede ved, at de er interesseret i den type indhold ved at bruge den rette segmentering.

Call to action – En tydelig call-to-action er vigtig for succes, når det kommer til designet af annoncen. Det skyldes, at det er vigtigt at vise kunden, hvor de skal trykke for at komme videre. En call-to-action kan f.eks. være en knap, der tydeligt viser, at kunden skal klikke der for at komme videre til det ønskede produkt eller den ønskede service.  

Kom i gang allerede i dag

Vi kan hjælpe dig med at lægge en plan for din annoncering på Google allerede i dag. Vi er meget erfarne med at lave strategier for en effektiv Google annoncering til firmaer inden for mange forskellige brancher, og derfor er vi også helt sikre på, at vi kan hjælpe dig.