Sociale medier

Hvorfor sociale medier er vigtige i din markedsføring

Sociale medier er blevet en central markedsføringskanal i løbet af de seneste år. Men hvorfor er det lige, at det er en god idé at bruge sociale medier i din markedsføring? Det giver vi dig et indblik i her.

Indhold på denne side

Det er næppe gået din næse forbi, at sociale medier er blevet populære i markedsføringen de seneste år, og det er ikke et tilfælde. Tal fra Danmarks statistik i 2023 viser, at 91 % af danskere over 16 år har en profil på mindst ét af følgende sociale medier: Facebook, Instagram, Jodel, LinkedIn, Messenger, Pinterest, Reddit, Snapchat, TikTok, Tinder, X (Twitter), Whatsapp, YouTube. Det mest anvendte medie er Facebook, som 84 % bruger jævnligt, efterfulgt af Instagram (56 %), Snapchat (45 %), TikTok (31 %) og YouTube (30 %). 

Eftersom sociale medier er udbredte, er der også god mulighed for som virksomhed at komme ud med sit budskab til en bred skare, og det er der mange virksomheder, der har fået øjnene op for. Tal fra Danmarks Statistisk viser nemlig, at 75 % af danske virksomheder med minimum 10 ansatte aktivt brugte sociale medier i 2019. Hovedformålet med at være aktive på de sociale medier er for at kunne markedsføre sig – konkret bruger 64 % af virksomhederne i 2019 sociale medier til markedsføring og PR.

Er du en af dem, der endnu ikke er hoppet med på den sociale mediebølge, så giver vi dig her 4 grunde til, hvorfor du bør overveje det.

Øg kendskabet til din virksomhed

En god tommelfingerregel er, at hvis den målgruppe, du ønsker at nå anvender sociale medier, så burde du også gøre det – ellers går du glip af en oplagt mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder. Med sociale medier kan du nemlig let og hurtigt dele dit budskab med en bred følgerskare – og hver gang dit opslag bliver delt eller kommenteret, når det ud til endnu flere; personer, der måske ikke kendte til din virksomhed tidligere. På de sociale medier kan du samtidig hurtigt reagere, hvis dine følgere har spørgsmål eller klager, og dine besvarelser viser, at du tager dine følgere seriøst.

Forbedr din kunderelation via interaktion

Et af kendetegnende ved sociale medier er, at de i høj grad lægger op til interaktion. Brugere kan f.eks. kommentere, dele, like og deltage i konkurrencer. Og når du inviterer dem til at indgå i en dialog med dig, er du godt i gang med at opbygge et godt forhold til dem.

Brug sociale medier til at drive trafik

Anvender du ikke sociale medier, er din eneste online platform formentlig din hjemmeside. Dermed gør du det sværere for potentielle kunder at finde dig, hvis de ikke har hørt om dig før. Benytter du dig modsat af sociale medier, kan de ikke blot være med til at udbrede kendskabet til din virksomhed. De skal også bidrage til at øge trafikken til din hjemmeside – i flere af dine opslag kan du nemlig lave links til din hjemmeside, så følgere kan få mere viden.

Målret din virksomhed og få mere viden om dine kunder

Ligesom vi har slået fast i starten af indlægget, anvender en stor del af danskere dagligt de sociale medier, og når de gør det, deler de viden om dem selv, f.eks. ved at dele demografiske oplysninger og like og kommentere forskellige opslag, så de viser, hvad de interesserer sig for. Den viden kan du bruge til at målrette dine budskaber. Det gælder f.eks., hvis du ønsker at arbejde med annoncering, hvor det i flere tilfælde er muligt at målrette et budskab til et bestemt segment. Mulighederne for at målrette budskaber er dog begrænset, hvis du ønsker at promovere bl.a. jobopslag, boligannoncer og kreditkøb.

Skal vi hjælpe dig med markedsføring via sociale medier?

Har du brug for hjælp til at komme i gang med sociale medier? Måske har du slet ingen sociale medieplatforme på nuværende tidspunkt, men ønsker at udforske mulighederne? Eller måske har du allerede flere platforme, men du får ikke holdt så meget liv i dem, som du gerne ville. Lige meget hvad, står vi klar til at hjælpe, så tøv ikke med at kontakte os. Vi glæder os til at høre fra dig.

Prøv vores prisberegnere

Mangler du hjælp? Prøv en af vores prisberegnere nu

Få en pris på den opgave, som du står og mangler hjælp til!

Indhold på denne side

Tilmeld nyhedsbrev

Navn *
Email *

Hvilken type hjemmeside skal der laves SEO på?

Hvilken type hjemmeside drejer det sig om?

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvad er formålet med SEO indsatsen?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Arbejder du med SEO på nuværende tidspunkt?

Vælg om du aktivt har arbejdet med SEO.

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Har du allerede søgeord i top 3 i dag?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Angiv dit forventede månedlige forbrug

Angiv dit forventede forbrug til SEO samt køb af links m.m.

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvornår ønsker du opstart af SEO indsatsen?

Vælg hvornår du ønsker opstart af SEO arbejdet.

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Udfyld formularen og få til sendt dit personlige prisestimat inden for 24 timer*

*Bemærk, at de 24 timer gælder på hverdage. Forespørgsler modtaget i weekender eller på helligdage behandles den følgende hverdag.

Hvad er formålet med din nye webshop?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvor mange produkter skal på webshoppen?

Hvor mange produkter forventer du at have på din webshop?

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Skal din webshop have specielle funktioner?

Det kunne eksempelvis være B2B log-in system eller abonnementsbetalinger m.m.

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Skal webshoppen være på flere sprog?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvor klar er du med materiale?

Hvor klar er du med materiale til webshoppen som produktlister, tekster, billeder m.m.?

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvornår skal din webshop være færdig?

Har du en deadline?

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Udfyld formularen og få til sendt dit personlige prisestimat inden for 24 timer*

*Bemærk, at de 24 timer gælder på hverdage. Forespørgsler modtaget i weekender eller på helligdage behandles den følgende hverdag.

Hvilken type virksomhed er I?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Næste
8
Last Page

Hvor stor er virksomheden?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Næste
8
Last Page

Ønsker I hjælp til organiske opslag på sociale medier?

Vi kan hjælpe med alt fra content og grafik til planlægning og udgivelse på Facebook, Instagram og LinkedIn

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Næste
8
Last Page

Ønsker I hjælp til annoncering på sociale medier?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Næste
8
Last Page

Ønsker I hjælp til nyhedsbreve?

Vi hjælper med tekst, opsætning, grafik og udsendelse..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Næste
8
Last Page

Ønsker I hjælp til tekstforfatning, blogindlæg eller andet content?

Vi kan hjælpe med at lave content der både tiltrækker og fastholder dine kunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Næste
8
Last Page

Hvornår ønsker I opstart?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Næste
8
Last Page

Udfyld formularen og få til sendt dit personlige prisestimat inden for 24 timer*

*Bemærk, at de 24 timer gælder på hverdage. Forespørgsler modtaget i weekender eller på helligdage behandles den følgende hverdag.

Hvilken type virksomhed er I?

Hvilken type hjemmeside drejer det sig om?

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvor mange medarbejdere har I?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Ønsker I hjælp til nyt logo?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Ønsker I hjælp til grafisk opsætning?

Det kunne være visitkort, løsblade, brochure eller lignende..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Ønsker I hjælp til billedbehandling?

Vi kan hjælpe med retouch og optimering, fritlægninger, billeder til webshops m.m.

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Er der andet, I ønsker hjælp til?

Vi kan hjælpe med alt grafisk lige fra stregtegninger til vektorgrafik. Har du specifikke behov, så skriv det her.

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Udfyld formularen og få til sendt dit personlige prisestimat inden for 24 timer*

*Bemærk, at de 24 timer gælder på hverdage. Forespørgsler modtaget i weekender eller på helligdage behandles den følgende hverdag.

Hvad er formålet med din nye hjemmeside?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvor mange undersider skal på hjemmesiden?

Det er sider som "Kontakt", "Om os" osv..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Skal din hjemmeside have specifikke funktioner?

Kalender, log-in system, bookingsystem m.m.

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Skal din hjemmeside være på flere sprog?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Har du specifikke designidéer til din hjemmeside?

Vælg herunder..

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Hvornår skal din hjemmeside være færdig?

Har du en deadline?

1
Næste
2
Næste
3
Næste
4
Næste
5
Næste
6
Næste
7
Last Page

Udfyld formularen og få til sendt dit personlige prisestimat inden for 24 timer*

*Bemærk, at de 24 timer gælder på hverdage. Forespørgsler modtaget i weekender eller på helligdage behandles den følgende hverdag.