Dit arbejde med søgemaskineoptimering kan deles op i to grupper

On- og off-page SEO

On- og off-page SEO er to forskellige strategier, der bruges til at optimere en hjemmeside for søgemaskiner som Google. Begge strategier er vigtige for at opnå en god placering på søgemaskineresultater og tiltrække mere organisk trafik til en hjemmeside. 

On-page SEO

Ved on-page SEO arbejdes der på din hjemmeside, så dens synlighed på Google bliver forbedret. Der skal skrives en del gode tekster, der kan blive brugt på din hjemmeside. En nødvendighed når teksterne skal skrives, er at anvende de rigtige søgeord. Der skal foretages en søgeordsanalyse, så du kan få succes med den organiske trafik fra Google. 

Med denne analyse finder du de søgeord, der anvendes i relation til din virksomhed eller til din branche. At kende brugernes søgeadfærd er essentielt for, at du kan levere det, som de ønsker at se.

Lækkert design og brugervenlighed

Når din hjemmeside skal designes, skal du både have fokus på læsbarheden og dit SEO-arbejde. Din hjemmeside skal først og fremmest have over- og underoverskrifter, så brugeren kan danne sig et godt overblik på din side. Men det har også en stor indflydelse på SEO.

Rigtig mange brugere anvender deres mobiler til at være online på. Det gælder også, når de skal foretage en søgning efter produkter eller virksomheder. Det har derfor stor betydning, at din hjemmeside fungerer på mobilen optimalt. Hvis du har en webshop, er det også væsentligt, at kunderne kan betale med deres mobiler, som de har lige ved hånden.

Vores købsproces bliver hele tiden kortere, så med den rette brugervenlighed og ideelt SEO-arbejde er der ikke langt fra søgning til konvertering.

De to vigtigste backlinks

Når vi arbejder med linkbuilding, arbejder vi med backlinks. De vigtigste backlinks for din virksomhed er: 

Earned backlinks – Det er eksterne hjemmesider, der frivilligt linker til dit indhold gennem deres blog, hjemmeside, sociale medier m.m. Earned links er de bedste links af få, da de er mest troværdige. De opstår typisk, hvis du har skrevet noget rigtig godt og fyldestgørende indhold. 

Acquired backlinks – Det er links, som man selv bygger. Det kan være du rækker ud til en samarbejdspartner, leverandør eller lign. og beder om et link.

Vi arbejder med ...

Den tekniske optimering

Den interne linkstruktur

Indholdet

Hastigheden på hjemmesiden

Struktur i menuen

Tekster med fokus på søgeord

Mobilvenlig/responsive webdesign

Intern linkbuilding herunder relevante links

H-tag struktur

Indeksering af sider

Redirects

Overskrifter

Semantisk SEO med Schema tagging

URL struktur

Meta-titler og metabeskrivelser

Billeder og video herunder alt-tags, billedbeskrivelser mm. 

Vi arbejder med ..

Den tekniske optimering

Hastigheden på hjemmesiden

Mobilvenlig/responsiv webdesign

Indeksering af sider

Semantisk SEO med Schema tagging

Den interne linkstruktur

Struktur i menuen

Intern linkbuilding herunder relevante links

Redirects

URL struktur

Indholdet

Tekster med fokus på søgeord

H-tag struktur

Overskrifter

Meta-titler og metabeskrivelser

Billeder og video herunder alt-tags, billedbeskrivelser mm.