Vi er eksperter indenfor søgemaskineoptimering

Søgeordsanalyser

Når der arbejdes med søgemaskineoptimering, skal der laves søgeordsanalyser af de ord, som dine kunder vil anvende, når de skal finde dit produkt eller ydelse. Denne analyse er fundamentet til at få et godt organisk søgeresultat på Google. Ved en søgeordsanalyse undersøger vi søgevolumen og konkurrencen på hver af de søgeord, som kan være relevante.

Hvordan vælger man søgeordene?

Når de perfekte søgeord skal findes, undersøges efterspørgslen på det enkelte ord. Hvis efterspørgslen er for lav, bør du nok ikke lægge din tid på dette søgeord. Men har ordet modsat en for høj efterspørgsel, betyder det også, at konkurrencen er stor. Derfor anbefaler vi altid, at du vælger flere søgeord, som du kan anvende på tværs af teksterne på din hjemmeside.

Et ord har stort potentiale

Valget af dine søgeord er helt essentielt for at være synlig i søgeresultaterne. Derfor er kunsten at vælge de helt rigtige søgeord. Ved at foretage søgeordsanalyser kan du finde dine søgeord, som du efterfølgende kan implementere i dine tekster på din hjemmeside.

Dog skal du have stor fokus på ikke at bruge de forkerte søgeord. Det gælder om at bruge de mest rigtige og nytte søgeord, så du ikke får besøgende til din side som ønskede et andet produkt. Du vil nemlig opleve, at de straks vil forlade din hjemmeside, hvilket giver dem et dårligt førstehåndsindtryk. Bruger du de rigtige søgeord, så vil du opnå stor succes.

Kend kundens søgehensigt

Brugernes søgehensigt er meget relevant, når det gælder arbejdet med SEO. Når der bliver foretaget en søgning, gætter Google på, hvad deres hensigt med søgningen er. Hvis du søger på et produktnavn i Google, er din hensigt med søgningen at finde hjemmesider, som tilbyder dig dette produkt. Men drejer du søgningen blot lidt, kan du risikere at Google vurderer, at du vil se artikler eller andet om produktet. Derfor bør du eksempelvis ikke anvende spørgsmål som dine søgeord.

Søgeordsanalyse til Linkbuilding

Efter valget af dine søgeord skal teksterne til din hjemmeside skrives. Når du skriver teksterne, skal du have for øje ikke at misbruge ordene for meget, da Google hurtigt spotter det. Hvis det er tilfældet, vil du opleve en modsat effekt af dine tekster. Men denne analyse kan også bruges til meget andet. Du vil få den perfekte ankertekst, som du kan anvende til din linkbuilding. Med linkbuilding kan du øge din trafik til din hjemmeside, men også forbedre din placering på Google, så du ligger højere end konkurrenterne.