Vær konkret i dine budskaber
Julen er fyldt med varme budskaber som hygge, samvær og god mad, men hvor stiller du dig bedst? Her er det vigtigt at kigge på de produkter og ydelser, du kan tilbyde. Hvis du sælger produkter eller ydelser, der passer ind i julens budskaber, så hold dig til dem. Det kan være, at en af dine produkter kan være med til at bidrage til hyggen i juletiden. Men det må ikke blive påtaget. Det er nemlig vigtigt ikke at skifte content-strategi meget pludseligt i julen, så dine kunder ikke længere kan følge og genkende dine budskaber.
Ofte ser man i juletiden, at store som små virksomheder ændrer deres content-strategi fuldstændig i juletiden. Her går de fra hårde budskaber med direkte puns, og det kan ofte skabe forvirring hos modtageren. Så er du mere til de direkte salgsbudskaber og lignende, så bør du ikke ændre din strategi totalt i juletiden. Her kan det i stedet give mening at brande sig på julegaver eller gode juletilbud.
Varier dine opslag
Selvom de fleste af os elsker juletiden, så kan det også hurtigt blive for meget. Det kan det også for brugerne på sociale medier. Når dit feed domineres af julecontent, så kan det være svært at skelne mellem, hvad man egentlig ønsker at se. Derfor er det også vigtigt at variere dine opslag. For selvom julen er en dejlig tid, så kan der også sagtens være andre ting på dagsordenen.
Her er det vigtigt at kigge på, hvad du ellers plejer at poste på sociale medier. Hvis du plejer at annoncere nye medarbejdere, nye produkter eller ændringer i virksomheden, så skal du fortsat gøre det. Det er nemlig med til at holde fast i fortællingen om din virksomhed, som din modtager kan genkende og spejle sig i.
Husk mærkedagene
Mærkedage er en helt unik mulighed for at lave noget anderledes og fangende content. Dage som Black Friday, adventssøndage og Luciadag giver dig mulighed for at gøre lidt mere ud af din online markedsføring. Så når du først har sparket dine tilbud i gang på Black Friday, så er det bare med at følge den gode stime resten af julen. Herunder har vi samlet nogle af de dage, som er værd at markere i juletiden:
- Black Friday
- Cyber Monday
- 1.-4. advent
- Luciadag
- Årets korteste dag
- 23. december – lille juleaften
- 24. december – juleaften
- 25. december – 1. juledag
- 26. december – 2. juledag
- 31. december – nytårsaften
Find inspiration i ovenstående og kom i gang med at klargøre dit content.
Sørg for at være klar til julehandlen
Ligesom resten af året, er det vigtigt at planlægge sit content i juletiden. Det er dog ikke kun contentplanen, som man skal have klar. Det er også vigtigt at klargøre sin hjemmeside, da langt de fleste oplever større aktivitet i juletiden. Så smider du et godt bud på en julegave op på dine sociale medier, så skal din hjemmeside også være klar til at kunne håndtere ordrerne og henvendelser. Faktisk oplever rigtigt mange hjemmesidenedbrud i juletiden, da den simpelthen bliver overbelastet og ikke er klar til al juleshoppingen.
Man bør derfor sikre sig, at hele processen for kunden bliver så nem som mulig. Det gør nemlig, at du kan få mest muligt ud af den content, du slår op på sociale medier. Her hos Graphic House kan vi hjælpe dig med hele brugerrejsen. Lige fra at nå ud til en større målgruppe, og til varen er lagt i kurven på hjemmesiden. Hvis det lyder som noget for dig, så tag gerne kontakt til os her.