Bliv synlig i dit lokalområde

Lokal SEO

Udover den generelle søgemaskineoptimering kan du også sætte dit fokus på dit lokalområde. Vi optimerer din hjemmeside ved at lave en søgeordsanalyse og bruger de ord, som er at træffe i dit lokalområde. Du vil med lokal SEO derfor få en bedre synlighed blandt beboerne og turisterne i lokalområdet.

Hold styr på dine NAP informationer

NAP står for name, adress og phonenumber – på dansk navn, adresse og telefonnummer, og det er en afgørende faktor for at optimere din lokale SEO-strategi. Når du opretter din virksomheds profil på lokale søgemaskiner, er det vigtigt at sikre, at dine NAP-oplysninger er konsekvente og nøjagtige på tværs af alle platforme. Hvis der er nogen inkonsekvenser eller unøjagtigheder i dine NAP-oplysninger, kan det resultere i en lavere placering i lokale søgninger.

Det er derfor også vigtigt at sørge for, at din NAP er inkluderet på din hjemmeside, og at det er nemt at finde for brugerne. Du kan med fordel placere det i din footer, på din kontakt- eller om os-side, eller endda på hver side af din hjemmeside.

Husk også at inkludere din NAP info i din Google My Business-profil, da dette kan hjælpe med at øge din synlighed i lokale søgeresultater.

Bliv synlig i dit lokalomårde

Lokal SEO kan sikre dig flere besøgende på din hjemmeside, men det gælder også din fysiske forretning. Hvis du ikke har en webshop, er lokal SEO et must for dig. Du vil kunne fange de lokale beboere og de turister som besøger dette område. Ved at arbejde med lokal søgemaskineoptimering kan du opnå en utrolig vigtig placering i deres søgeresultater på Google. Når du har fået succes i dit lokalområde, vil du opleve, at flere kommer til byen for at besøge netop din forretning. Det skyldes den positive omtale af dine kunder, som befinder sig i dit nærområde.

Gode anmeldelser fra lokalområdet

De anmeldelser du får fra lokalområdet, forbedrer din placering på Google. Disse anmeldelser har en betydelig effekt på hele dit arbejde med SEO. Det gælder derfor om at gøre det attraktivt for dine kunder at anmelde din forretning med et par rosende ord. Du kan eksempelvis tilbyde dine kunder en form for rabat, hvis de laver en god anmeldelse af din virksomhed.

Google hjælper dig

Algoritmen er klog, og den hjælper dig med at nå langt med dit arbejde med lokal SEO. Google kan nemlig sagtens skelne en almindelig søgning fra en lokal søgning. Det er grundet, at Google godt kender vores søgehensigter, når vi søger på Google. Selvom en virksomhed klarer sig utrolig godt med ”almindeligt” SEO og har en høj placering, vil den lokale virksomhed altid ligge blandt toppen af søgeresultaterne.

For at hjælpe Google på vej, skal din virksomheds adresse altid være synlig online, så du kan blive knyttet mere til det område. Det er her Google My Business, kommer ind i billedet. Ved at være registret derigennem sikrer du, at virksomheden vil blive vist på Google med alle de nyttige informationer.

Det vil gøre det let for brugeren at finde jeres adresse, telefonnummer, åbningstider samt en masse billeder fra jeres forretning. Det giver brugeren en godt overblik, og gør det nemt at finde jeres butik. Når I har en masse dejlige og flotte billeder fra jeres butik, kan I nemmere tiltrække flere kunder til. Det skyldes, at det muligvis er her, hvor kunden skaber sit førstehåndsindtryk af jeres butik, inden de overhovedet er nået derhen.