Har du hørt om blogging? Du tænker måske først og fremmest på privatpersoner, der skriver om deres liv eller en særlig interesse, men faktisk er det også populært som virksomhed at bruge blogging som en del af markedsføringen.

Blogindlæg, artikler eller nyhedsindlæg på hjemmesiden – du kan kalde det, hvad du vil, men faktum er, at rigtig mange virksomheder har en blog, hvor de skriver om forskellige emner, der relaterer sig til det område virksomheden arbejder indenfor og deler ud af viden og inspiration. Og det er med god grund. Der er nemlig mange fordele for virksomheder ved at blogge.

Hvis du ikke er hoppet med på bølgen endnu, så læs med her og bliv klogere på, hvorfor din virksomhed også skal have en blog.

 

1. Du kan imødekomme alle kundernes spørgsmål

Dine kunder sidder sikkert med mange spørgsmål til jeres produkter eller ydelser. Måske er din virksomhed helt ny for dem, eller måske vil de bare gerne vide endnu mere om det, I tilbyder.
Ved at blogge kan du besvare mange af alle de spørgsmål kunderne sidder med. Hvordan virker jeres produkt? Hvad er jeres produkt lavet af? Hvilken forskel gør jeres produkt? Hvad er de nyeste tendenser inden for jeres område? Hvordan startede virksomheden? Og mange andre spørgsmål.
Fordelen ved at svare på spørgsmålene på netop en blog er blandt andet, at du kan gøre det mere grundigt end du kan gennem de fleste andre formater. Og du kan endda give dem en masse ekstra viden med på vejen.

 

2. I kan trække trafik til hjemmesiden

Et blogindlæg er ikke bare nyttigt den dag, du udgiver det. Når først det er offentliggjort, ligger det på din hjemmeside og kan trække trafik ind til siden selv lang tid efter udgivelsesdatoen.
For hver ekstra besøgende på hjemmesiden øger du mulighederne for at skabe salg og konverteringer, så hvert blogindlæg kan være med til at gøre en forskel.

 

3.  Du viser, at du er ekspert på området

Vi vil helst købe et produkt eller ydelse af nogen der ved, hvad de snakker om og er eksperter i lige netop deres område.
Med en blog kan du dele ud af din viden og indsigter i lige netop dit område.

Du sidder med en masse viden om din branche, dine produkter og hvad der rør sig på området – og det skal du vise på din blog. På den måde fremhæver du din rolle som ekspert, og det styrker din troværdighed over for kunderne.

 

4. Du kan dele indholdet på dine sociale medier

En blog giver ikke blot indhold på dine hjemmeside. Det giver også en masse værdifuldt indhold at dele på Facebook, Instagram, LinkedIn, i nyhedsbreve og hvad I ellers bruger af markedsføringskanaler.

Og vi ved jo alle, at værdifuldt indhold er en af grundstene i effektiv markedsføring, så jo mere relevant og værdifuldt indhold, jo bedre er du stillet i kampen om dine kunders opmærksomhed.

Skal din virksomhed også have en blog? Kontakt os gerne, så hjælper vi dig med at skrive skarpe og relevante blogindlæg til din hjemmeside.