Drømmer du om flere følgere på Instagram? Med flere følgere kan du hurtigt booste din forretning og få en trofast følgerskare. Det kræver dog både tid, tålmodighed og planlægning, men det er det hele værd. Her får du en guide til, hvordan du får flere følgere.
På blot få sekunder har brugerne allerede besluttet sig for, om de vil følge dig eller ej. De tager kun et hurtigt kig på dit feed (de sidste 12 billeder), og så er det løb kørt. Det er derfor vigtigt, at dine billeder har en rød tråd og spiller godt sammen ved siden af hinanden. Der findes flere forskellige apps såsom ”UNUM” og ”Feed preview”, hvor du kan planlægge dit feed og få en forhåndsvisning af billederne.
Jo flere billeder du poster, jo større sandsynlighed er der for, at du får flere følgere. Alt du poster skal selvfølgelig stadigvæk være relevant og ikke bare være for at poste noget. Ellers kommer det til at føles som spam. Du skal skabe værdi for dine følgere. Det kan du gøre med opslag som giver inspiration, medbestemmelse, nyheder, underholdning eller lignende. Læg energi i det du poster, så du holder på de følgere, du allerede har.
Du må ikke undervurdere effekten af hashtags. Hvis du ikke allerede bruger dem, er det med at komme i gang. Hashtags fungerer nemlig som Instagrams søgemaskine. De gør, så din profil dukker op, hvis dit hashtag matcher søgningen. På den måde er det meget nemmere for nye følgere at finde frem til din profil. Husk kun at bruge hashtags som giver mening for dit brand, produkt og din målgruppe. Tænk eventuelt på hvad du selv ville søge på, hvis du skulle finde frem til dit eget produkt. Hold dine hashtags #korte og #letlæselige. Det er de færreste, der søger efter lange hashtags, og så kan de være svære at læse.
Når din profil er konverteret til en virksomhedsprofil, kan du få indblik i dit indhold på profilen. Du kan følge med i, hvor mange brugere der ser dit indhold, hvor mange der interagerer, og hvor mange der følger eller “af-følger” dig. Med Indblik får du en masse data og statistikker serveret på en letforståelig måde. Det giver et meget bedre indblik i, hvilket indhold der klarer sig godt, og hvad der klarer sig mindre godt.
De fleste brugere er mest interesserede i at se opslag inden for deres eget geografiske område. Derfor kan du med fordel tilføje din lokation til dine opslag. Hvis du har en meget lokal virksomhed, så tilføj byen eller vejen hvor virksomheden holder til. Har du en større virksomhed, så tilføj lokationen, hvor billedet er taget.
Vigtigst af alt er, at du giver dig tid til at svare dine følgere. De gider ikke blive ved med at følge profilen, hvis de føler sig ignoreret. Det skal både ligne og være en form for et fællesskab. Noget man gerne vil være en del af. Så svar hurtigst muligt på kommentarer, del de billedere hvor virksomheden er tagget og husk at vise taknemmelighed over for dine følgere.
Instagram kan virke som en stor mundfuld, når du skal styre en virksomhed ved siden af. Vi vil rigtig gerne hjælpe dig med dine mål, strategi, planlægning mm. Kontakt os og lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Er du lun på tanken om at lade os stå for din online markedsføring, så tøv endelig ikke med at kontakte os.
Det er helt uforpligtende. Vi er altid klar til at tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt omend det omhandler annoncering, SEO eller din online visuelle identitet.
Rejs med os
Vi sørger for at vende tilbage til dig hurtigst muligt.
Tag du bare en kop kaffe mens du venter