#Facebook Ads

Facebook annoncer vs. boost

Udgivet d. 23. november 2021
Læsetid: 6 minutter

Facebook har i en del år været den største markedsføringsplatform i verden. Til gengæld findes der så mange valgmuligheder på mediet, at det kan synes umuligt at finde rundt i annonceringsredskaberne. Derfor har Facebook skabt boost-funktionen, som er meget brugervenlig, men vores oplevelse er, at den ikke giver lige så gode resultater som Facebooks annoncer. I det her indlæg får du otte årsager til, hvorfor du skal bruge Facebook annonceadministrator frem for boost.

Indhold

8 grunde til, hvorfor annoncering er bedst

1. Flere målsætninger

Når du booster et opslag, kan du kun vælge mellem tre målsætninger: Flere profilbesøg, flere beskeder, flere websitebesøg. Med annoncering kan du vælge mellem elleve forskellige målsætninger, så du bedre kan tilpasse målsætningen efter din virksomheds behov.

2. Du kan udelukke målgrupper

Når du bruger Facebooks annonceadministrator, kan du lave annoncer/opslag, som kun vises til en bestemt gruppe mennesker. Du kan både indskrænke din målgruppe eller ekskludere en gruppe mennesker. På den måde spilder du ikke annoncekroner på personer, som du allerede ved ikke er interesserede i dit produkt.

3. Du vælger selv dine annoncers placering

Når du annoncerer på Facebook, vises dine annoncer ikke kun på Facebook newsfeed. De kan vises på alle Facebooks platforme heriblandt Marketplace, Messenger, Instagram stories, imellem videovisninger, i online artikler osv. Du vælger helt selv hvor de skal og ikke skal placeres.

4. Du har flere muligheder for segmentering

Udover at segmentere efter alder, køn, bopæl og interesser kan du målrette dine annoncer mod personer, som allerede har besøgt din hjemmeside eller som bor x antal kilometer fra din fysiske butik.

5. Du får flere visninger

Vi erfarer, at annoncer præsterer bedre, når det kommer til antallet af klik. Det sker, fordi Facebook bruger alt indsamlet data til at udvælge, hvem der er bedst at vise dine annoncer til. På den måde bliver dine annoncer kun vist til de brugere, som reelt kunne være interesserede.

6. Du vælger selv, hvor ofte din annonce bliver vist

Når du opretter en annonce, kan du sætte et minimum for, hvor mange dage der skal gå, før din annonce bliver vist til samme person igen. På den måde kan du nå længere ud i stedet for at dvæle ved de samme personer.

7. Du styrer, hvornår din annonce vises

Med annonceadministratoren kan du planlægge din annonce. Derudover kan du selv vælge, hvilket tidsinterval din annonce vises i. På den måde kan du sørge for, at annoncen kun vises i det tidsrum, hvor din målgruppe er online. Med boost kan du først booste opslaget, når det er lagt op, og ikke styre hvilke tidspunkter på dagen det skal vises.

8. Bedre overblik

Du får et meget bedre overblik med annoncering. Du kan både se, hvor mange gange din annonce er blevet set, hvor mange der har klikket på din annonce og meget mere. Du kan tilpasse overblikket efter, hvad du er mest interesseret i at se.

Har du brug for hjælp?

Vi forstår godt, hvis du synes, at Facebooks annonceadministrator virker uoverskuelig! Derfor er vi selvfølgelig klar til at hjælpe dig. Kontakt os og lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig. 

Pernille Thomsen

Content konsulent

23. november 2021

Læs vores andre indlæg

#Instagram
Læsetid: 11 min

Ny eftertragtet funktion lanceret på Instagram

Helena Lillelund

Content konsulent

#SEO
Læsetid: 14 min

Hvad er god linkbuilding? (Guide 2023)

Simon Binderup

Digital Marketing Specialist

#Content

Gør dit arbejde nemmere med AI

Pernille Thomsen

Content konsulent