Hvis du går og klør dig lidt i håret over alle de nye Instagram features, der med mellemrum dukker op, er du ikke alene. Instagram bliver ved med at give virksomheder og indholdsudviklere nye muligheder – en af dem er Instagram Reels.

Reels vandt hurtigt frem i løbet af efteråret. Det er gået hen og blevet en af de bedste måder for brands at vækste organisk på Instagram. Det er det netop fordi, at Reels er en måde at skabe relaterbar og engagerende content på.

Hvad er Reels?

Instagram Reels er en in-app funktion, der minder meget om TikTok. Med Reels kan man kreere små videoer, tilføje musik eller lyd og dele dem på Instagram platformen.

Men selvom Reels er stærkt inspireret af TikTok og har fået sin egen side på Instagram, som minder meget TikTok, så fungerer Reels anderledes i den forstand, at det content, du udgiver med Reels, også deles i dit nyhedsfeed, på din profilside og under ’opdag’.  Der er altså gode muligheder for at få spredt dit content – også til brugere, der endnu ikke følger dig.

Hvad skal jeg lave med Reels?

  • Showcase dine produkter
  • Giv dine følgere et kig ’backstage’
  • Informer nye kunder

Showcase produkterne

Reels giver en god mulighed for at vise dine produkter frem og fortælle lidt om dem. Det kan både være simpelt showcase, fortælle en historie om et produkt eller skabe forventning og begejstring for en kommende lancering med ’sneak peaks’.

’Backstage’-content

Brugerne elsker at få lov til at følge lidt med bag scenen. Så brug Reels til at vise, hvordan dit produkt bliver lavet, optagelser fra et photo shoot eller bare en dag på kontoret. Det giver personificering og er med til at opbygge en relation mellem brand og følgere. Samtidig skaber gennemsigtigheden også troværdighed hos brugerne.

Informer nye kunder

Du kan også bruge Reels til at svare på ofte stillede spørgsmål eller Q&A’s. Eller vise potentielle kunder, hvordan dit produkt kan bruges på unikke måder, og hvorfor de skal købe det. F.eks. kan et tøjbrand vise, hvordan du kan bruge forskellige styles eller måske, hvornår man skal bruge en style.

Så er der ikke andet at sige end: Tag springet og kom i gang med Instagram Reels.

Har du brug for hjælp?

Vil du gerne have mest muligt ud af din markedsføring på Instagram, så tøv ikke med at kontakte os! Vi kan hjælpe dig med at lægge en strategi samt producere indhold, så du altid er med på de nyeste trends.