#Content

Skab resultater med nyhedsbreve

Udgivet d. 26. maj 2020
Læsetid: 9 minutter

Indhold

Vidste du, at e-mail marketing er en af de mest effektive former for online markedsføring? En undersøgelse viser, at e-mail marketing har en ROI på hele 3.800%. Det betyder, at du får 38 kr. tilbage for hver 1 kr., du investerer. Så gode resultater finder du ikke mange andre steder inden for markedsføring.

Men det kræver selvfølgelig, at du gør det rigtigt. Ellers kan du kigge langt efter de flotte resultater. Derfor giver vi dig her 5 tips til, hvordan du får succes med dine nyhedsbreve.

1. Opbyg en mailliste

Det første skridt på vejen mod succes med nyhedsbreve er at opbygge en liste med mailadresser til personer, som gerne vil modtage dit nyhedsbrev.

Der er flere forskellige måder at få nye modtagere med på listen. Sørg for at gøre opmærksom på dit nyhedsbrev på dine forskellige platforme. Gør det tydeligt på din hjemmeside, hvordan man tilmelder sig, og brug dine sociale medier til at gøre dine følgere opmærksomme på muligheden for at modtage dit nyhedsbrev.

Det kan tage tid at opbygge en mailliste, men det er vigtigt, at du kun sender dine nyhedsbreve til modtagere, der har givet deres samtykke til, at du må sende dem e-mails.

Og husk også, at det ikke nødvendigvis handler om at have mange modtagere, men at have de rigtige. Du skal have fat i dem, der virkelig er interesseret i dit indhold, for det er kun med dem, at du virkelig kan skabe resultater.

2. Fang interessen fra start

Når du sender et nyhedsbrev ud, havner det i en indbakke, der sikkert allerede er fyldt med mange andre mails. Derfor er det vigtigt, at du gør dig bemærket, så du ikke bliver overset i mængden.

Dette gør du først og fremmest ved at skrive en god emnelinje, der kort og præcist fortæller, hvad budskabet i nyhedsbrevet er. Gør det interessant og relevant for modtagerne, så de får lyst til at åbne nyhedsbrevet og læse mere.

Du skal også være opmærksom på at give et realistisk billede af, hvad modtageren kan forvente af nyhedsbrevet, ellers risikerer du blot at skuffe dem, hvis du ikke holder det, du lover.

3. Fokuser på ét emne

Der er sikkert meget, du gerne vil fortælle læserne af dit nyhedsbrev, men det er vigtigt, at du prioriterer indholdet og gør det simpelt og overskueligt.

Hold dig til ét overordnet emne pr. nyhedsbrev, og gem de andre gode emner til de næste nyhedsbreve. Byg dit indhold op omkring det ene emne og gør det letforståeligt for læseren ved hjælp af korte og præcise tekster og simpel grafik. Husk at det skal være nemt og hurtigt for modtageren at læse nyhedsbrevet og fange budskabet.

4. Lav en tydelig call-to-action

For at opnå de gode resultater med dine nyhedsbreve kræver det, at du får læserne til at udføre en handling. Det kan være, at de skal downloade din guide, booke en tid hos dig eller klikke sig ind på din hjemmeside for at læse mere.

Det er vigtigt, at du gør det nemt for modtagerne at foretage præcis den handling, du gerne vil have dem til. Derfor skal du lave en tydelig call-to-action, der fortæller læseren, hvad han skal gøre.

Indholdet i nyhedsbrevet skal lede frem til denne handling og altid følges af et link eller en fremhævet knap, der gør det nemt for læseren at følge din opfordring. Modtageren må aldrig være i tvivl om, hvordan han tager det næste skridt efter at have læst nyhedsbrevet.

5. Husk personligheden

Modtageren af dit nyhedsbrev er ikke interesseret i stift og mekanisk markedsføring. De vil gerne have personligt og relevant indhold, hvor de virkelig føler sig set og forstået.

Det er derfor en god ide at fokusere på, hvordan du kan gøre nyhedsbrevet mere personligt, så læseren føler, at det er rettet direkte mod ham.

Modtagerne må gerne kunne fornemme, at der sidder et rigtigt menneske i den anden ende. Undgå at give dem følelsen af, at de bare kommunikere med en maskine, der spytter det ene nyhedsbrev ud efter det andet.

Har du brug for hjælp?

Vil du have hjælp til at skrive, opsætte og udsende dine nyhedsbreve? Vi har helt styr på, hvordan det skal gøres. Kontakt os for at høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig.

Graphic House

26. maj 2020

Læs vores andre indlæg

#Instagram
Læsetid: 5 min

Hvad er Instagram SEO?

Simon Binderup

Digital Marketing Specialist

#Instagram
Læsetid: 11 min

Ny eftertragtet funktion lanceret på Instagram

Helena Lillelund

Content konsulent

#SEO
Læsetid: 14 min

Hvad er god linkbuilding? (Guide 2023)

Simon Binderup

Digital Marketing Specialist