Tænk i brede målgrupper
Selvom det er meget atypisk inden for kommunikation, så bør dine humoristiske kampanger henvende sig til en bredere målgruppe end normalt. Det bør de, fordi humor ikke er et præcisionsværktøj. Du risikerer derfor, at kommunikationen også når ud til personer uden for din målgruppe. Humoren skal derfor helst være forståelig for de fleste, så du ikke gør mere skade end gavn på dit brand pga. misforståelser.
Brug selvironi
Der skal ikke ret meget til for at træde nogle over fødderne, når det kommer til humor. Derfor er selvironi en meget populær humorform. Den viser nemlig, at du ikke er selvhøjtidelig, og den giver dig muligheden for at komme kritiske spørgsmål til livs på humoristisk vis.
Bryd mønstret
En anden måde du kan bruge humor på er ved at tage en meget traditionel setting og lave et overraskende element. Interview-formatet er let at bruge, fordi vi altid har en idé om, hvad interviewpersonen vil svare til spørgsmålet. Men hvad nu hvis personen svarede det helt modsatte? Eller gjorde noget helt uventet? Forargelse er en rigtig god vej til humor.
Overdrivelse
Et andet parameter, der er godt at slå på, er overdrivelse. Det går lidt hånd i hånd med selvironien, men er alligevel sin egen genre. En populær måde at bruge det på er ved at lave en overdrivelse af dit produkts effekt. Det kunne f.eks. være en hårvoks, der er så stærk, at den ikke kan komme ud igen, eller et produkt, der er så afhængighedsskabende, at man har det med overalt.
Det er altid en god idé at teste din humor af, inden du viser den frem til resten af verdenen. Humor kan nemlig være en sjov størrelse og meget individuel. Hvis du mangler inspiration eller nogle at sparre med, kan du altid give os et kald. Kontakt os her og lad os tage en snak om din markedsføring.