Et lead er en person, som har vist interesse for din virksomhed, og som du har kontaktoplysninger på. Leadgenerering er processen, hvor du indsamler oplysninger på potentielle kunder, som eksempelvis har vist interesse i din virksomhed ved at tilmelde sig dit nyhedsbrev, deltaget i en konkurrence eller søgt efter dine ydelser.

Indsamling af leads
Der er flere måder, hvorpå du kan indsamle leads. Det kan være gennem din hjemmeside, din webshop eller landingpages, der er designet til leadgenerering. Her er dit fokus ikke på at sælge dit produkt eller din service, men derimod at skabe en god kunderelation på baggrund af de indsamlede data. Du kan bl.a. med fordel tilbyde dine potentielle kunder en lille forsmag i form af en rabatkode, et gratis katalog eller noget tredje, hvor dine leads skal give deres kontaktoplysninger for at kunne få adgang til dette.

Konkrete værktøjer til leadgenerering
Der findes flere konkrete værktøjer, du kan bruge for at optimere din leadgenerering. Her har vi taget udgangspunkt i to af dem:

Sleeknote
Sleeknote er et pop op-værktøj, som du med fordel kan bruge på din hjemmeside. Du implementerer et pop op-vindue på forsiden, så dine besøgende let kan tilmelde sig dit nyhedsbrev, kundeklub osv.

Tip: Gør pop op-vinduet synligt men uden, at dine besøgende skal klikke væk fra det for at komme rigtigt ind på dit website.

Facebook Lead Ads
Med Facebook Lead Ads slipper dine leads for at blive dirigeret forvirret rundt til andre sider. Med Facebook Lead Ads kan dine leads trykke ”Tilmeld dig” direkte på din Facebook-annonce, hvorefter en formular dukker op. Din potentielle kunde bliver derved på Facebook, og som noget ekstra smart bliver felterne i formularen udfyldt automatisk, da den tager udgangspunkt i profiloplysningerne.

Har du brug for hjælp til leadgenerering? Kontakt os gerne, så hjælper vi dig!